Раздражает лимит ходов, ресурсы прибывают каждый ход с планет, доходов с битвы больше нет, в итоге - ходы закончились в одном шаге от тотальной аннигиляции хаоса((
Battlefleet Gothic : Armada
#152
Опубликовано 19 Январь 2019 - 04:30
Поиграл немного в мультиплеер, в новой бете всем бафнули броню, что вроде как частично пофиксило некронов. Со совим составом флота с максимальной скоростью и максимумом лайтнинг кэнонов пока что выиграл ~20 матей подряд. Правда не покидает ощущение что мне попадаются одни нубы. Думаю какаой-нить спам нова кэнонов, лансов, бомбардировшиков или просто флот с прокачаной дальностью и точностью макро пушек меня покарает без шансов.
Изменено: Bersercker, 19 Январь 2019 - 04:30
#154
Опубликовано 27 Январь 2019 - 22:17
Играю кампанию за некронов на харде, дико бесит нереальное количество вторжений, причем порой прилетают армады раза в 2 больше твоей, приходится бить частями, еле успеваешь клепать оборону, добился дохода в 200 ресурсов за ход, но это вообще не ощущается, непрерывные траты, чтобы хоть как-то отстрочить вторжения, до выполнения основных заданий никак не дойду из-за этих вторженцев, фаэрон уже ругается на меня!
#155
Опубликовано 28 Январь 2019 - 10:50
Чтоб на таран заходить, надо включать носовой режим огня и дистанцию на ноль выставлять, или есть способы попроще? (ну, кроме совсем ручного управления)
Команда "приготовиться к удару" уменьшает урон корпусу только от таранов или от стрелковых попаданий тоже?
Торпеды самонаводятся только десантные?
#156
Опубликовано 28 Январь 2019 - 13:38
Чтоб на таран заходить, надо включать носовой режим огня и дистанцию на ноль выставлять, или есть способы попроще? (ну, кроме совсем ручного управления)
Совсем ручное. Выставил направление полета, активировал ускорители для рывка. Второй вариант - мини варп-прыжок в бок цели опять же с активацией ускорителей.
Торпеды самонаводятся только десантные?
Да. И еще ракеты у хаоситских крейсеров.
#157
Опубликовано 28 Январь 2019 - 22:23
Играю кампанию за некронов на харде, дико бесит нереальное количество вторжений, причем порой прилетают армады раза в 2 больше твоей, приходится бить частями, еле успеваешь клепать оборону, добился дохода в 200 ресурсов за ход, но это вообще не ощущается, непрерывные траты, чтобы хоть как-то отстрочить вторжения, до выполнения основных заданий никак не дойду из-за этих вторженцев, фаэрон уже ругается на меня!
Я тоже за некронов на харде, за счет того что в бете в мультиплеере за них играл то сложность не сказать чтоб слишком высокая. Я в основном юзаю приказ на разделение лайтнинг кэнонов, если стрелять по всему флоту компа сразу ( а он любит его кучковать) то скорость его убиения не особо зависит от размера. Флот в основному меня состоит из легких крейсеров с углом обстрела 270 градусов чтоб прям вообще все корабли доставать.
Проблемы доставляют только спейс марины (абордаж) и, иногда, механикусы(спам нова кэнонов) с тиранидами(абордаж). ИИ спейс маринов еще если бы не брал на абордаж корабли у которых и так уже нет команды так был бы вполне сравним со средним игроком в мультиплеер.
Доход щас где-то 1000 за ход, еле успеваю тратить. Говорят за империю и нидов кампании по-сложнее.
Команда "приготовиться к удару" уменьшает урон корпусу только от таранов или от стрелковых попаданий тоже?
В тултипе написано что уменьшает весь урон, так что если багов никаких нету, скорей всего так оно и есть.
Да. И еще ракеты у хаоситских крейсеров.
У Тау еще самонаводящиеся обычные торпеды.
З.Ы. Вообще кампания имхо достаточно неплохая, где-то так +- тотал вар вархаммер 1.
Из багов пока встетил только то что у многих моих эскортов после максимума хп не перестает регенерировать корпус, в результате у большинсва уже ~5-10 тысячь хп (и остается после боя тоже). Рекордсмен имеет 65 тысячь хп и миллион с чем-то морали.
Изменено: Bersercker, 28 Январь 2019 - 22:27
#158
Опубликовано 29 Январь 2019 - 03:13
За идею с лайтнингом - респект, а то я уже хотел запускать более ранние сейвы и анализировать, где я свернул не туда. Теперь ясно, я слишком уповал на старпульс и скарабеев, а тотальная модернизация войск до кораблей-жнецов обошлась мне в копеечку, когда те же задачи можно решать более дешевыми кораблями и вкладывать сэкономленное в прокачку ресурсодобывающих планет. Хотя еще надо пережить вторжение хаоса на 2400 очков флота(на 3) при моем топ-флоте в 1500(на 3)... Вот эльдаров, как показала практика можно развалить даже при их двукратном преимуществе, механикусов с новами(7 выстрелов нова-пушек в одну точку, блин) я развалил с форой в 500, но не уверен, что такое прокатит с хаосом из-за его дальнобойности.
Изменено: Sabaot, 29 Январь 2019 - 03:29
#160
Опубликовано 31 Январь 2019 - 09:42
Изменено: Sabaot, 31 Январь 2019 - 09:44
#164
Опубликовано 06 Февраль 2019 - 00:40
А я что-то наигрался уже на ~50-ом ходу. Доконали по 100500 атак компа каждый ход, каждая из которых отбивается без потерь через аналог а-клика в этой игре. Если бы еще автобой адекватно работал...
В общем где-то как тотал вар вархаммер 2.
Возможно стоило игнорировать все кроме сюжетных миссий, тогда был бы шанс пройти игру раньше чем она надоест.
#165
Опубликовано 06 Февраль 2019 - 18:55
А вот и патч!
New feature:
- Battlegroup: 2v2 A new mode (currently in beta) that increases max fleet points from 600 to 1000 per player in 2v2 mode.
Balancing:
- (Campaign) Increased maximum requisition points from 1350 to 1650 for the highest admiral levels
- (Campaign) Autobattle results are now more predictable, removing random positive/negative percentages
- Lowered fleet power of enemy Space Marines in the Necron mission The Prize
- Lowered fleet points of the enemy in the Imperium mission Silver Dawn
- Impaler skill damage increased from 2 to 6
- Critical chance of Lances/Zap/Pulsar/Shadowlance/Bio plasma/Gauss has been doubled
- Ramming damage has been increased by 50%
- Ships are now less likely to suffer system critical hit depending on their tonnage.
- LC: remain unchanged (no critical reduction)
- CR: critical reduction chance modifier reduced from 0.9 to 0.8
- BC: critical reduction chance modifier reduced from 0.8 to 0.6
- GC: critical reduction chance modifier reduced from 0.7 to 0.4
- BS: critical reduction chance modifier reduced from 0.6 to 0.2
- Spirit stone targeting node upgrade now applies only to the admiral ship
- Drukhari ships' lock-on stance replaced by tracking sense stance
- Inertialess drive cooldown reduced from 90 to 75
- Tyranids ships’ cost slightly reduced
- Tracking sense critical hit chance modifier now properly applies a 100% modifier to critical chance instead of 20%
- Disruption bomb channel time increased from 10 to 15 seconds
- Disruption bomb cooldown increased from 60 to 90 seconds
- Improved augur array/Many-Eyed Prophet/Nicassar Prescient/Multi-Spectrum Sensor upgrades detection range increased from 4500 to 9000
- Mechadominator effect duration increased from 10 to 30 seconds
- Daemonic infestation now applies to all line ships
- Slaanesh promise duration reduced from 10 to 5 seconds
- Dark matter cannon speed reduction reduced from 50% to 25%
- Lictor brood upgrade now applies to line ships instead of light cruiser only
- Resurrection orb now gives back 3 troops instead of 1
Co-op mode:
- Stabilized flow system when going in/out of battle
- Fixed game loading that didn’t automatically load the auto-save
- Fixed end of battle screen
- Fixed the result screen that was displaying a defeat on the guest-side and a victory on the host-side
Added:
- Beta experience rating added in multiplayer score screen for sharing the player’s feedback with the dev team about the beta mode
- Scrollbar on the saves list screen
- Confirmation pop-up in the shipyard when revoking a ship
- Space Medusae now have a feedback range when exploding
Bug Fixes:
1. Campaign:
- Imperium Campaign & Prologue fixes:
- Fixed validation of the mission Preparation for the End of Time
- Fixed crash at the end of the mission The Chosen of Abaddon
- Fixed a Chaos ship that has to be boarded in the prologue. It now has defence turrets to match the dialogue/narration
- Fixed feedback of the player’s narrative choice in the mission Repentance
- Fixed the Nurgle’s FX that links monuments in the mission The Chosen of Abaddon
- Fixed inverted admiral icons on the pre-match screen in Stopping the Harvest
- Fixed dialogue that wasn’t triggering at the arrival of the Phalanx
- Fixed localisation text on the Aurent Pattern Munitions upgrade
- Fixed reinforcement fleets as reward of the mission The Invasion (Tyranid Annihilation)
- Fixed achievement “Stick with your Own Kind” (granted after the first Eldar Annihilation Ark mission).
- Tyranid campaign fixes:
- Fixed deployment areas in the mission Slip Through The Net
- Fixed failed secondary objective display in the mission Slip Through The Net
- Fixed secondary objective not giving the proper rewards in the mission Slip Through The Net
- Fixed secondary objective not giving the proper rewards in the mission Surprise Appetisers
- Updated reinforcement system in the mission Gourmet Meal
- Updated dialogues in the mission Indigestible
- Updated fleet points in the mission Flesh Is Weak
- Fixed Infiltration skill so that it can’t be launched on a blocked system
- Fixed the reward in the mission Buffet
- Fixed a dialogue trigger that was activated in the end of the mission Buffet
- Fixed the achievement trigger when destroying the Dark Throne
- Fixed objective completion when boarding the Space Station in the mission Wounded Prey
- Fixed the possibility to replace the Ancient One in the mission The Devourer Wakes
- Fixed Death World POI attribute tooltip
- Fixed Spore mine system defence item
- Necron campaign fixes:
- Fixed a crash in the Necron Campaign if you would capture Agripinaa from a save starting during PreOrderBeta 2 (if your save is from PreOrderBeta 2 and you have already captured Agripinaa you need to reload before that point)
- Fixed validation of the mission The Prize
- Fixed issue in the mission Star Makers where the player could be blocked after having destroyed the Blackstone
- Fixed infinite life for escort ships from a Necron upgrade
- Fixed the outro of the mission End of a Billion Souls (the Craftworld now disappears)
- Fixed the Shards of Yggra'Nya upgrade effect in the mission Veil of Shadows
- Fixed camera that was going through Space Hulks 3D meshes in the mission The Beast’s Last Stand
- User Interface fixes:
- Fixed Plasma Storm tooltip in Necron and Tyranid missions
- Fixed a stuck weapon highlight when mousing over it
- Fixed hidden sectors’ names in which the player had no fleet
- Corrected text on the fleet details title of the score screen
- Updated a currency icon for tyranids (shipyard upkeep)
- Updated the visibility of the laurel in the stats screen
- Fixed the text display on fleet names that exceeded the pop-up size
- Updated urgency gauge display when in disabled mode
- Fixed game over sound FX
- Fixed Roboute Guilliman’s name in dialogue
- Fixed the boarding torpedoes’ keybind in the prologue
- Fixed empty tooltips on enemy turrets/space stations’ experience level display
- Fixed empty tooltips on the Space Hulk experience level display
- General fixes:
- Fixed crash linked to engaging fleets with 0 fleet power
- Fixed an issue where a cinematic would not display properly in specific cases
- Protection added against crashes that may occur when macro projectiles target Interfering Signals
- Fixed admiral level-up sound that wasn’t impacted by the audio option settings
- Fixed annihilation rewards display
- Fixed bonus which added Battle Plan after X turns (Listening Post POI)
- Removed the Macragge’s Honour from the Sons of Malice Chaos sub-faction
- Fixed a problem where Space Titan kills weren't taken into account
- Fixed Annihilation achievement trigger in the Necron and Tyranid campaigns
- Fixed Nurgle worshipper POI effect (lowers troops regeneration)
- Fixed hidden “buy a fleet” button on a selected system after having bought a new fleet
- Fixed End Turn shortcut from not working.
- Fixed wrong Chaos Battleship Despoiler’s wreckage
- Improved Wind of Change skill FX
- Fixed Interfering Signal warning event
- Fixed wrong critical chance on the Tracking Sense skill
2. Battle Fixes
- General:
- Improved AutoLaunch Scuttle AI (AI will avoid triggering scuttle with allies around and will wait a bit less before using it, anyway it will be use at some point to allow AI reinforcement to be deployed on the the battlefield)
- Improved Auto Launch skill disengage AI (AI will now try to disengage his ships)
- Updated custom fleets’ security check
- Fixed localisation error panel in the main menu
- Fixed launch bay number on the Despoiler’s prow
- Fixed Armour Piercing Ammunition/Blessing of Vaul upgrades when target is close
- Fixed Slavetaker attribute
- Fixed AI that was firing Nova Cannon on hidden ships
- Fixed Gravity Hook number on T’au ships
- Fixed Scanner skill (now available on Platform Defences)
- Fixed Cruiser Gothic’s torpedoes that had parallel trajectories
- Fixed AI that was not following flagship vessels’ rules
- Fixed 1vsAI loading screen that was displaying “Waiting player” with a timer
- Fixed Defeat text that wasn’t displayed when capitulating at the start of a game
- User Interface:
- Fixed a tooltip on the Burn Retro skill of the Orks Roks ship
- Fixed the Massive Claws skill’s damage text display
- New weapon icons for Tyranid Claws + common, light, and heavy launch bay
- Updated ship overlay: The Action button now has more space at the bottom
- Updated graphic code on ordnance icons
- Fixed some manoeuvers that had no tooltip when under cooldown
- Updated Ancient Psychic Scream feedback position
- Fixed the disengage gauge fulfilment that wasn’t displayed guest side
- VFX/SFX:
- Updated FX collision between ships for optimisation
- Fixed victory/defeat text
- Fixed defence turrets’ sound FX
3. Structure Fixes:
- Optimization: Dark Eldar, Necrons, Tyranids FXs
- Updated localisation for several languages
- Updated loading ship screen when going to the ship viewer
- Updated ship viewer feature: can now show/hide User Interface
- Fixed the space bar that allows you to skip game turn
- Increased visibility on checkboxes and sound option settings
- Updated credit screen opacity background
#167
Опубликовано 11 Февраль 2019 - 21:11
В мультиплеере эльдары (как и во всех играх по вахе 40к) адская имба, правда на этот раз темные. https://www.twitch.t...yMelonAMPEnergy
#168
Опубликовано 11 Февраль 2019 - 22:41
В мультиплеере эльдары (как и во всех играх по вахе 40к) адская имба, правда на этот раз темные. https://www.twitch.t...yMelonAMPEnergy
Еще бы, лютый урон и вертлявость при чуть меньшей картонности в сравнении с обычными творит чудеса
#169
Опубликовано 18 Февраль 2019 - 12:39
Касательно второй части, на паре сайтов читал, что за "очки славы" можно чинить корабли, +иногда вижу как враги тратят ресурсы на ремонт, но в кампании за империю такой возможности не нашел. Можно ли вообще как-то починить корабль быстро иным способом, кроме как припарковать его в системе с высоким процентом ремонта в ход? В первой части емнип такая возможность была.
#170
Опубликовано 16 Март 2019 - 00:02
Касательно второй части, на паре сайтов читал, что за "очки славы" можно чинить корабли, +иногда вижу как враги тратят ресурсы на ремонт, но в кампании за империю такой возможности не нашел. Можно ли вообще как-то починить корабль быстро иным способом, кроме как припарковать его в системе с высоким процентом ремонта в ход? В первой части емнип такая возможность была.
На макс сложности эта возможность отключена, а на нормале можно чинить за славу.
Изменено: Bersercker, 16 Март 2019 - 00:02
Также с меткой «Space, Sci-Fi, Warhammer 40k, RTS, Tactics»
Форумы по жанрам →
Всё о стратегиях →
IXIONАвтор: Hartman • Дата: 09 Дек 2022 Sci-Fi, city builder и еще 1... |
|
||
Форумы по жанрам →
Ролевые игры (RPG) →
Warhammer 40,000: Rogue TraderАвтор: Vedomir • Дата: 02 Июн 2022 Warhammer 40k, Owlcat games, CRPG |
|
||
Форумы по жанрам →
Всё о стратегиях →
Falling FrontierАвтор: Muromets • Дата: 30 Авг 2021 RTS, sci-fi, 4x |
|
||
Форумы по жанрам →
Всё о стратегиях →
Age of Darkness : Final StandАвтор: Muromets • Дата: 02 Авг 2021 RTS, survival |
|
||
Форумы по жанрам →
Ролевые игры (RPG) →
Stirring AbyssАвтор: Muromets • Дата: 31 Окт 2020 rpg, tactics, indie, turn-based |
|